Retourzendingen en terugbetalingen

Voor alle aankopen op Chicco.be heb je de mogelijkheid om je bestelling binnen 14 dagen na de leveringsdatum terug te sturen. Het is mogelijk de bestelling geheel of gedeeltelijk terug te sturen.

Om de retourprocedure te activeren, logt u zich in op Mijn Chicco account en gaat u naar de rubriek "Bestellingen", kiest u de bestelling waarvoor u een volledige of gedeeltelijke retourzending wilt doen en selecteert u "Doe de retourzending".


Selecteer vervolgens het (de) te retourneren product(en) en geef de reden van het retouraanvraagstuk aan.


Kies één van de volgende terugkeermethoden:


OPHAAL AAN HUIS: Wij regelen de ophaling van waar u maar wilt. U bent verantwoordelijk voor de kosten van het ophalen van het pakket, met een vergoeding van € 6,00, die zal worden afgetrokken van de totale restitutie. Wanneer u het retourformulier invult, moet u ons het adres meedelen waar de ophaling zal plaatsvinden en het tijdstip kiezen. Ophalen aan huis is niet mogelijk als de kosten van de geretourneerde producten lager zijn dan de kosten van de service, d.w.z. 6,00€.


AUTONOMISCHE RETOUREN: U kunt de gewenste producten terugsturen via de bezorgdienst van uw keuze en de verzendkosten zijn voor uw rekening.


Ga ten slotte, na controle van de gegevens, over tot de bevestiging van de aangifte.

U hebt 14 dagen na ontvangst van de bestelling om een retourzending te maken.

Zie voor meer details de voorwaarden of neem contact op met de klantenservice.

Ja, het is mogelijk om een gedeeltelijke retourzending uit te voeren.


Ga naar de rubriek "Bestellingen" van uw Mijn Chicco-account, kies de bestelling die je wenst terug te sturen en selecteer de rubriek "Terugsturen"


Hier kunt u de producten en hoeveelheden selecteren waarvoor u een retour wilt aanvragen.


Het is niet mogelijk een product te retourneren als er 14 dagen zijn verstreken sinds de leveringsdatum van de bestelling.

De retourkosten variëren naar gelang van de gekozen methode.


In het geval van OPHAAL THUIS worden de kosten voor het ophalen van het pakket in rekening gebracht, waarbij een bedrag van € 6,00 wordt afgetrokken van de totale restitutie. U kunt niet voor deze methode kiezen als de kosten van de geretourneerde producten lager zijn dan de kosten die voor de service worden afgetrokken, d.w.z. 6,00€.

Voor ZELFSTANDIGE RETOURS zijn de verzendkosten voor uw rekening.

Als u heeft gekozen voor OPHAAL THUIS :


  1. Bereid de producten voor: plaats de producten die u wenst terug te sturen intact in hun oorspronkelijke verpakking en hergebruik de verpakking waarin u ze heeft ontvangen.
  2. Verwijder alle etiketten van de buitenkant van de vorige zending. Heeft u de verpakking niet meer? Gebruik een pakje van dezelfde grootte.
  3. Afhaling plannen: u ontvangt een e-mail om de afhaling van het pakket op het door u opgegeven adres te bevestigen of te verplaatsen. 
  4. U hoeft niets af te drukken, wij zorgen voor alles: onze transporteur sluit het pakket en brengt het retourlabel aan. U hoeft niets anders te doen!
  5. U bent klaar! Het pakket kan aan de vervoerder worden overhandigd. 

Zodra wij de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de integriteit van de producten hebben gecontroleerd, doen wij de terugbetaling op dezelfde wijze als u uw aankoop heeft gedaan. Hierop worden de ophaalkosten van € 6,00 in mindering gebracht.


Als u de ZELFSTANDIGE RETOUR hebt gekozen:


  1. Bereid de producten voor: doe de producten die u wenst terug te sturen in hun originele verpakking en hergebruik de verpakking waarin u ze heeft ontvangen.
  2. Verwijder alle etiketten van de buitenkant van de vorige zending. Hebt u het niet meer? Gebruik een pakje van dezelfde grootte.
  3. Druk het retouroverzicht af (u kunt dit met één klik doen na de retourbevestiging): vergeet niet het retourlabel af te drukken en in het pakket te doen.
  4. Bereid het pakket voor: zorg ervoor dat u alle verwachte producten in het pakket heeft en vergeet niet het afgedrukte retouretiket toe te voegen.
  5. U bent klaar! Het pakket kan worden overhandigd aan de vervoerder van uw keuze. 

Zodra wij de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de integriteit van de producten hebben gecontroleerd, betalen wij u terug op dezelfde manier als waarop u uw aankoop heeft gedaan.

U kan de status van uw retourzending volgen in het gedeelte "Retourzendingen" van je Mijn Chicco-account.

Zodra wij de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de integriteit van de producten hebben gecontroleerd, zullen wij de terugbetaling op dezelfde manier uitvoeren als waarop u de aankoop heeft gedaan.

De terugbetaling geschiedt op dezelfde wijze als de aankoop.


In geval van afhalen bij u thuis worden de afhaalkosten van € 6,00 in mindering gebracht op het totaalbedrag.

In het geval van een defect product, om de retourprocedure te activeren, log je in op je My Chicco account en ga je naar de rubriek "Bestellingen", kies je de bestelling waarvoor je een volledige of gedeeltelijke retourzending wilt doen en selecteer je de optie "Doe de retourzending".


Kies nu het/de te retourneren product(en) en vermeld in de reden van de retouraanvraag "het artikel is defect".


U wordt dan doorverwezen naar het contactformulier van de klantendienst, die de procedure zal afhandelen.

Als u een bestelling ontvangt met ontbrekende of andere producten dan de bestelde, kunt u ons schrijven door het formulier hier in te vullen. Selecteer het volgende:


1. E-shop: Bestellingen en beheer

2.Ontvangen bestelling:afwijkend of ontbrekend product

3. NEE als antwoord op de vraag "Heeft u het antwoord gevonden dat u zocht?".


Vul het formulier in met uw gegevens, leg kort uit wat er is gebeurd en voeg een foto bij. Vergeet niet om de verpakking en de producten die u heeft ontvangen bij u te houden, want het kan zijn dat we om meer details moeten vragen.

Als we uw claim ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om alle benodigde informatie te verzamelen en de beste oplossing te vinden.


Het spijt ons voor wat er is gebeurd, we werken dagelijks met toewijding en passie om u een kwalitatieve en professionele service te bieden.

In het geval van directe kortingen op individuele producten, zal de retourwaarde gelijk zijn aan het bedrag dat betaald is op het moment van aankoop, na aftrek van eventuele retourkosten.

Voor promoties met een gratis product of een korting die aandringt op de totale bestelling, zal bij de berekening van de terugbetaling het bedrag van de korting proportioneel worden toegewezen aan alle artikelen op basis van de volledige prijswaarde van de producten zelf.

We geven de terugbetaling uit op dezelfde manier waarop je de aankoop hebt gedaan.

In het geval van terugbetalingen op aankopen die geheel of gedeeltelijk met een cadeaukaart en/of loyaliteitspunten zijn gedaan, zal de eerste methode van terugbetaling de cadeaukaart(en) en/of loyaliteitspunten zelf zijn, gevolgd door de andere betaalmethoden.

Heeft u het antwoord dat u zocht niet gevonden?